reede, 29. oktoober 2010

IV etapp - tegelaste joonistamine

Selles etapis joonistasime oma multifilmile tegelasi. Selgus, et see joonistamine on ikka üsna pikk protsess ja vahest kipub tüdimus peale tulema. Õnneks tegi õpetaja Merle selle joonistamise kõigi jaoks meeldivaks ja lõbusaks. Nagu ka kõnemeeste ja kuulajatega on meie seas ka kunstnikke ja vähem kunstihuvilisi, kuid kõik me joonistasime sellegipoolest nii hästi kui oskasime ja nii palju kui tahtsime.
Meeles tuli pidada seda, et kõik tegelased tuleb ka välja lõigata ning liikuma panna. Seega tuli meil vahest joonistada tegelastest mitu varianti. Õpetaja Merle lähtus joonistamisel põhimõttest, et me ei joonista sellepärast, et joonistada, vaid et me joonistades õpiksime. Seetõttu püüdsime üsna elulähedaselt oma tegelased ja tasutad paberile saada. Loodust püüdsime joonistada õigetes värvides ja proportsioonides. Ka arvestas õpetaja sellega, kuidas integreerida muid tegevusi joonistamise protsessi.

Vahenditena kasutasime enamjaolt pliiatseid, sest vildikatega juhtus see halb lugu, et need olid ära kuivanud. Kui meil tegelased valmis said, siis selgus, et hea oli, et me neid vildikaid ei kasutanud, sest nendega on oluliselt keerulisem värvida ja neid vahendeid kasutamegi vahest liiga palju. Huvitav ja põnev oli kasutada hoopis pliiatseid, pastelle ja vesivärve. Ka proovisime rebimistehnikat ning avastasime, et kõiki tegelasi ja elemente ei olegi vaja joonistada. Mõningaid objekte ja elemente saab hoopis auguraua ja krepp-paberiga luua.

Õpetaja märkas, et me ei taha eriti värve vahetada. Poisid kippusid kõike siniseks tegema ja tüdrukud jälle roosa värviga liialdama. Joonistamise protsess oli meile kõigile (ka õpetajale ja Elynale) väga arendav ja õpetlik.
Õpetaja Merle sõnul oli joonistamise etapis kõige keerulisem leida õige rütm. Meil endil seepärast väga muret polnud, sest vahepealsed tegevused (nt isadepäev) andsid joonistamisest puhkust ja vaheldust. Õpetaja Merle tundis, et tal endal oleks vaja paremat rütmi, mis aitaks meie multifilmi projekti kordineerida. Siinkohal leidsid Elyna ja õpetaja Merle, et plaani või skeemi olemasolu aitab projekti paremini juhtida ning maandada ja vältida üllatusi ja probleeme.

Õpetaja ja Elyna arvates oli õige lasta meil kõigil joonistada ja katsetada, sest nii tuli palju huvitavaid avastusi ja üllatusi. Mõni mittekunstihuviline oli väga hea rebimistehnikas ning õhtustel aegadel, kui kojumineku aega oodati, siis tekkisid entusiastlikud kunstnikud, kes tegelastele talviseid aksessuaare joonistasid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar