neljapäev, 14. oktoober 2010

III etapp - multifilmi maailma sisenemine

Kuna lubasime Elynat tema magistritöös abistada, siis tuli dokumenteerida ka meie mõtted ja arusaamad multifilmist kui sellisest üldse. Õpetaja Merle abiga sai meile tutvustatud täpsemalt multifilmi nüansse. Selleks kogunesime kõik kokku ja vaatasime koos õpetajaga erinevaid multifilmi tegemise õpetusi. Väga meeldis meile "Lepatriinude Jõulud" tegemise film. See oli üsna lihtne ja arusaadav. Segaseks ja pisut keeruliseks jäi "Leiutajateküla Lotte" multifilmi tegemine, sest see ei olnud lastele suunatud õppefilm vaid rohkem täiskasvanutele. Õpetaja Merle pidi meile palju teemasid lahti seletama ja meiega koos uuesti läbi arutama. Elyna ja õpetaja Merle jõudsid järeldusele, et tegelikult ei olegi head õppefilmi, milles meie vanused lapsed aru saaksid. Aga tegelikult võiks ju olla.
Kuna õppefilmidele tuli palju juurde rääkida ja seletada, siis õpetaja ei jõudnudki meile multifilmide erinevaid liike tutvustada. Selleks mõtlesid Elyna ja õpetaja Merle välja vahva nipi - vihmastel päevadel vaatama eriliigilisi multifilme ja räägime nendest rohkem ja põhjalikult.

Õpetaja Merle arvates on vestlusring väga mugav viis, kuidas multifilmi teemat meile tutvustada ning meiega sel teemal ka arutleda. Siis on meie tähelepanu suunatud vestlusele ja oleme aktiivsed osalejad. Siiski on meie seas nii kõnemehi kui ka vaikijaid. On alati neid, kes igal teemal on valmis arutlema ja neid kes jäävad pigema kuulajateks. Õpetaja Merle oli meie üle tegelikult uhke, et tulime teemaga edukalt kaasa ja andsime Elynale ja ka õpetajale palju uut infot.
Õpetaja ise arvab, et väga oluline on ajastus. Täpsemalt siis aeg, millal meiega ühiselt olulisi multifilmi teemasid arutada. Hommikuti oleme värsked ja puhanud, kuid pisut hajevil ja liialt emotsionaalsed, sest uus päev on alanud ja kõik sõbrad on teretamata. Lõuna ajal oleme end juba liigsest energiast vabastanud ja tähelepanu üsna  terav, kuid siis kipuvad meil kõhud tühjaks minema ja uni peale tulema. Õpetaja sõnul ei olegi sellist ideaalset aega, millal meiega on kõige parem ja tulemuslikum vestelda. Meie soovituseks on meid jälgida, sest siis saab kõige paremini selgeks, kas oleme hommikul valmis vestlema või pigem lõunal või hoopis muul ajal.

Meile väga meeldib, kui õpetaja Merle oma jutule lisaks kasutab erinevaid materjale ja vahendeid. Väga põnev on projektori ja arvuti vahendusel õppida ja avastada. Siinkohal avastas õpetaja, et tehnikat kasutades tuleb alati arvestada lisaaega. Just seepärast, et meie oleme alati põnevil, küsime ja uurime, katsume ja vaatame, mis tehnilise vidinaga tegemist on. Ning ka veel seepärast et tehnika kipub just alati siis kui on vaja, mitte töötama. Õpetaja Merle soovitus on alati  kõik  tehnika varem valmis panna - enne kui meie oleme end ilusti ringi isutma sättinud. Vastasel juhul hajub meie tähelepanu ja keskendusmisvõime ja koos vestlemisest ei tule midagi välja.

Õpetaja Merle tundis, et kõige lihtam on multifilmi teemat meile mõne plaani, kava või skeemi järgi tutvustada. Tähtis on seee, et me saaksime aru, millest jutt käib ning et olulised teemad saaks räägitud ja üle vaadatud. Meie õpetaja tegi endale nimekirja, mille järgi ta juhindus.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar